Eerste ervaring met Sri Lanka - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van selenainsrilanka - WaarBenJij.nu Eerste ervaring met Sri Lanka - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van selenainsrilanka - WaarBenJij.nu

Eerste ervaring met Sri Lanka

Blijf op de hoogte en volg

11 Maart 2015 | Sri Lanka, Kandy

Daar ging ik dan bloed en bloed nerveus! Op de airport de pub ingedoken en een lekker biertje genomen! Vervolgens naar de gate en op naar Londen. Daar aangekomen op een hele saaie airport met alleen maar dure restaurants en geen mac of burgerking te vinden. Na lang wachten en vervelen ging ik eindelijk naar de gate. In de rij gestaan en toen ik bij de paspoort man kwam begonnen de problemen. Hij zei ben je een transfer? Ik ja. Hij waar vandaan ik Amsterdam. Okey did you been to the transfer balie voor je tas? Ik nee want dat hoefde niet speciaal nagevraagd ik adam. Hij hemaal boos do you understand me you always need to go there stupid stupid. Ik eum en nu? Ja je tas ligt ergens op de aiport... shit kon wel janken. Moest in een speciale ruimte plaats nemen en wachten op de supervisor. Dat waar de langste minuten ooit! Shit heb niks in mijn handtas. Twee nachten bij het zwembad en geen bikini fuck fuck fuck. Vervolgens kwam de supervisor paspoort en de hele handel mee. Vervolgens kwam andere man terug met al mijn spullen en zei het is okay. Ik eum so my bag is on this flight? Yess thank god! Zenuwen zakte langzaam weer weg. Kwam aan in vliegtuig beetje oud en krakkemikkig. Maar ik had een eigen scherm yes. Iets te vroeg gejuicht ik kon het scherm niet zelf bedienen en werden wat vage films afgespeeld. Bummer! Na het eten twee wijn en een gin tonic een valium genomen en een beetje proberen te slapen. Lukte aardig vaak wakker maar ook vaak weer weg gedommeld. Aangekomen in Sri lanka had ik gelijk gepind en taxi naar negombo genomen. Ingechekt en met een lekker biertje bij het zwembad gelegen. Ik was de enige in het hotel en er werkte denk 15 man personeel. Vervolgens tuk tuk gepakt naar het strand. Het was zondag avond en verschrikkelijk veel locals. Ik ben een enorme bezienswaardigheid voor die mensen wat soms ongemakkelijk is. Toen wat gegeten en vroeg terug gegaan tv gekeken en lag om 2100u nok. Volgende ochtend naar de vismarkt geweest en stad beetje rondgelopen. Dinsdag ontbeten en de tuktuk naar het busstation genomen. Bus net weg en 3 kwartier wachten. Ik had een plekje bij het raam en niemand zat naast me YES! Na 20 minuten kwam er iemand naast me zitten. Het is een klein bankje voor twee billen en een halve. Nou heb ik al geen kippenkont dus we zaten helemaal aan elkaar gekleefd. Half mijn hoofd uit het raam en hopen het snel voorbij ging. Helaas pijn aan mijn kont benen en ik moest plassen. Drie uur lang moeteb ophouden! Welkom to sri lanka haha. Aangekomen in kandy geplast bij de post office en een tuktuk genomen. Hij probeerde mijn 10 guesthouses aan te smeren en toen ik helemaal geïrriteerd uitstapte zei die oke oke i will bring you. Aangekomen in een heel leuk hostel om eindelijk mensen te ontmoeten. Spullen gedumpt en naar kandy lake gegaan rondom gelopen en wat boodschapjes gedaan. Ik vroeg waar ik bier kon vinden en werd naar een deur met bewaking gestuurd die opende de deur en daar was een keldertrap beetje eng en creapy. Vervolgens beneden vond ik de liqor store. Grappig hoe dat zo verstopt was. Terug naar hostel en mensen ontmoet twee aussies en een Franse belg. Samen naar een leuke rooftop bar gegaan voor meer bier! Daar de jongens overgehaald om vandaag met mij naar sigery tegaan. De irritante tuktuk driver had ook een auto en zijn nummer gegeven. Na de bar nog naar het dakterras van ons hostel gegaan. Na half uurtje hield ik het voor gezien het was 01:00. 7u ging de wekker ontbijten douchen en de tuktuk man gebeld. Kumar kwam gelijk en nam ons allemaal mee. Bij het ontbijt nog een canadees meisje erbij gekregen. Best een irritant wijf maarja je kan moeilijk nee zeggen. En zo gingen we met zijn 5en in de auto bij Kumar. Eentje in de achterbak. Het was zo'n drie uur rijden. Onderweg gestopt bij een indische tempel leek wel een kermis. Daarachter was een schooltje super lief en leuk om die kinderen te zien. Toen verder gereden en gestopt bij een herbal plantage. Super boring alle planten en bomen gezien. Van ananas tot cacao en rubber etcetc. Toen gauw verder onze weg naar sigery. Daar aangekomen was het 1300 heetste moment van de dag en wij gaan dat ding op lopen. Heel veel trappen, zweet gutste van mijn hele lichaam en helemaal buiten adem kwam ik boven. Prachtig uitzicht! Hoop rot apen die nog de chinezen hebben aangevallen. Een hond(vraag me niet hoe die daar komt) heeft ze geholpen door de apen weg te jagen. Uitiendelijk weer beneden was het 14:45. Tijd voor lunch. We zijn bij een heel leuk lokaal restaurantje gestopt. Voor het eerst met mijn hand gegeten. Alleen je rechterhand en je linkerhand onder de tafel. Daar veeg je namelijk je reet mee af. Nou dat doe ik met rechts maar goed. Allemaal heerlijke local dishes gegeten. Na de lunch naar de golden tempel gegaan. Even van buiten foto's gemaakt. Ook hier liepen apen. Eentje kwam onze kant op en begon aan te vallen. Vooral bryce de belg. Wat bleek nou hijhad een banaan van de lunch meegenomen in zijn tietzak. Dat zag dat kreng dus al van mijlenver. Afijn wij de auto weer in want we wilden nog naar de tempelcaves. Na een half uur vroeg ik kumar zijn we er niet al? Hij huh huh home home.. ik nee ik wil hierheen. Hij snapte het niet en had er nog nooit van gehoord huh?? Hij een vriend bellen en begon vervolgens keihard te lachen. Wat bleek nou de caves tempels bevonden zich onder de golden tempel hahaha dom dom dom. Dat dus overgeslagen omdat we al stuk verder waren. Nu lig ik lekker te chillen in het hostel. Sla avondeten over want ben te lui om ook maar iets te doen. Morgen vroeg de trein naar hatton om morgennacht om 2u snachts de adams peak te bewandelen. 5200 trappen... nee ik kijk er nog niet naar uit haha. Tot snel!

  • 11 Maart 2015 - 19:18

    Frieda:

    Heey Selena, leuk hoor om je belevenissen weer te volgen.
    Alweer een hoop meegemaakt in die paar dagen.
    Geniet ervan en kijk uit naar je volgende verslag.
    xxx

  • 11 Maart 2015 - 20:48

    Harry Smit:

    Geweldig om je ervaringen te lezen...
    En geniet er maar van, ik kijk al weer uit naar het volgende hoofdstuk.

  • 12 Maart 2015 - 00:24

    Janny Vrolijks :

    wat een verhaal leuk om te lezen , je bent aardig een wereld reiziger aan het worden ,spannend allemaal , mar doe voorzichtig ,we moeten toch weer eens speklapje eten .ha ha
    Lekker genieten hoor ,liefs x

  • 12 Maart 2015 - 22:29

    Jan:

    Je maakt wat mee Selena. Ik ga je reisverslagen weer volgen. Veel avontuur en fun!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Kandy

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 Maart 2015

Adams peak, worlds end en Ella

11 Maart 2015

Eerste ervaring met Sri Lanka

Actief sinds 09 Maart 2015
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 1855

Voorgaande reizen:

09 Maart 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: